ledig måndag och tisdag

Ibland är det skönt att bara vara ledig.
Jag har nu varit ledig i två dagar. både igår och idag.
fantastiskt skönt.

igår gjorde jag inte så mycket mer än hämtade Frida på stationen inne i vårgårda.
sen hem, rundvandring i "huset" och sen film "cake" mycket spännande.
sömn på det och vaknade kl 8.05 av det underbara ljudet av mobilen som ringer (ja trots att jag är ledig har jag mycket svårt att stänga av den och jag vet att jag också därför får skylla mig själv..)
hade gigantiska svårigheter att somna om, vilket innebar att jag låg vaken.. i ett par timmar.
telefonen ringde igen och sen tvingade jag Frida att gå upp, då var klockan 11, jag vet, jag är för elak.
vi åt frulle och pratade, gick en promenad och var nyttiga, delade ut lite papper.
kom tillbaka och telefonen ringde ständigt (jag vill dock bara tilllägga för oroliga själar att de flesta inte hade något med jobbet att göra utan familjemedlemmar, kompisar och andra som ville säga något.. jag är ju en populär människa.. eller...?)

gick hem. lagade mat och sånt.
Frida satt större delen av eftermiddagen med datorn i knät på facebook, jag som har tagit bort in användare där,  har blivit lätt inspirerad till att ta upp det där igen, men vi får väl se..
mat, efterrätt, julkalendern, äntligen hemma, film "love actually" och sen får vi väl se vad som händer.
jag ska ju faktiskt jobba i morgon, så vi får väl se hur det blir med den saken.
det löser sig, det gör det alltid.

mer vad som händer i mitt liv är att jag förbereder särna, julfest, hemfärd, jul
vilket innebär planeringar, städ, tvättning. packning och slå in julklappar och allt annat som innefattar ovan nämnda saker.

ja. jag kanske ska göra ett förtydligande från förra inlägget.
jag bor i en kyrka, min lägenhet är den enda i huset vilket innebär att jag nästan bor i ett "eget" hus..

mer kan jag inte få ut mig idag.
jag kan säga att jag tror att jag igår hade ett litet rekord på antal besökare på bloggen, dock tänker jag inte säga hur många det är..
men jag kan säga att det är fritt fram att lämna en kommentar...

ha en trevlig kväll och sov gott!!

Kommentarer
Postat av: frida i

fint att det nu är bekräftat att jag är en facebooknörd...

men trevligt är det att vara här hos dig malin. nu har jag diskat också..

2008-12-17 @ 11:37:16
URL: http://malindarlings.blogg.se/
Postat av: malin

men det är ju sant..



tack och ja det har varit väldigt trevligt!!

2008-12-17 @ 20:02:07
URL: http://malindarlings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0