Lucia och rim

vilken fantastisk dag att vakna upp till, jag vaknade först vid kl 7.00 av att min väckarklocka ringde, men eftersom jag är ganska förkyld så orkade jag inte gå upp utan somnande om för att istället vakna av att det välde in barn i kyrkan (det är väldigt lyhört så jag hör stort sett allt som händer i kyrkan om jag bara vill...) vid 7.30, så då drog jag mig upp, för att ta mig ner till kyrkan och gå på skolans luciatåg.
VACKERT som bara den!
totalt 7 flickor som tärnor och lucia och cirka 12 pojkar som stjärngossar.
Väldigt fint och ett trevligt sätt att börja dagen på..
det borde man göra oftare..synd att det egentligen bara är lucia en gång om året.

Det sjuka är att när man går upp tidigt så hinner man med så fasligt mycket. Kl är just nu 09.09 och jag har hunnit med 5 av de 10 saker som står på min "att-göra-idag-lista" så jag tror att det kommer gå bra, dock är jag bra på att lägga till saker på denna lista, som till exempel, "jag vet, jag renskriver alla tonåringarnas rim som vi gjorde på tonår, det kan vara kul att spara och använda någon gång.." egentligen totalt onödigt, men väldigt roligt.
Vilken rimförmåga dessa kids har.
jag tänker här bjuda på ett:
"Detta kan du inte ha på din rumpa för det är en..."
Vad tror du att det är?

annars vill jag bara klaga på en sak:
FÖRKYLNINGAR
varför?
eller jag fattar inte riktigt varför jag fått den, den bara kom sådär, hade inte ens  mig så hängig.. utan det bara slog till "BOM" så egentligen borde jag ligga totalt däckad i sängen i några dygn, men det hinns inte med än..
Nepp nu är det julkalendern "skägget i brevlådan" och "stjärnfall och vinterkyssar" som ska få min uppmärksamhet och sen jobbet!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Syster

Syster!! tack för en trevlig vistelse hos dej!! =) synd att du har blivit förkyld bra!

Kramar

2008-12-11 @ 22:19:31
Postat av: frida i

pumpa?

2008-12-12 @ 00:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0