Vad jag gillar med att bo själv, i ett "eget" hus


~ ingen säger åt mig vad jag ska göra och när.
~ jag kan sätta igång och dammsuga vid 00.00 utan att någon blir arg.
~ jag kan tvätta mitt i natten.
~ jag får välja fritt vad jag vill lyssna på.
~ jag får välja fritt vilken film jag vill se och när och hur ofta jag ska se den.
~ ingen mer än jag mår dåligt över att det är stökigt i hela lägenheten.
~ jag kan sova hur länge jag vill, utan att någon annan måste ta hänsyn till mig.
~ jag kan dansa fult mitt i natten eller mitt på dagen utan att skämmas.
~ jag får sitta med datorn hur länge jag vill utan att någon tycker jag är osocial, förlåt asocial.
~ jag kan hänga mina kläder på tork var jag vill utan att det är i vägen för någon annan.
~ jag kan gå upp när jag vaknar och dra igång stereon på högsta volym, nästan.
~ jag kan lägga mig hur tidigt/sent som helst utan att någon bryr sig, eller att jag stör någon.


Vilket liv jag lever egentligen!!


Kommentarer
Postat av: sayan

Förutom att man allt som oftast m å s t e tvätta mitt i natten, liksom byta gardiner, baka bröd eller städa för att det är enda tiden man är hemma tillräckligt länge för att hinna med det. Men annars så lever man ett aldelles utmärkt liv! Nästan.. Saknar att kunna va ledig nån kväll för att faktiskt umgås med folk på "vanligt" sätt.

Puss kära fd. sambo

2008-12-15 @ 12:51:20
URL: http://sayurikikuchi.blogg.se/
Postat av: linnet

va?! bor du i ett eget hus!??!

2008-12-15 @ 20:13:44
URL: http://lineak.blogg.se/
Postat av: Anonym

va?! bor du i ett eget hus!??!

2008-12-15 @ 20:14:24
Postat av: David

VA?! Bor du i eget hus!??! (förlåt jag var bara tvungen:P)

2008-12-25 @ 23:10:44
Postat av: malin

oja eget hus va det här..



nästan..

2008-12-27 @ 13:21:25
URL: http://malindarlings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0