vaken i månskens regn..

hej kära bloggläsare.

ibland är det riktigt svårt att veta vad jag ska skriva, det händer ibland så mycket att jag inte hinner skriva ner det, och att sätta sig i efterhand och berätta känns konstigt.
men en kort återblick från de två dagar som hitintills passerat denna vecka.
i måndags. som sagt 1. a december, vilket självklart innefattar glögg, pepparkakor mm mm och julkalendern..
träffade även en gammal kompis som jag inte trodde jag skulle träffa där, det va kul.
sen drog the king, HS och Rally, (det var the kings smeknamn på oss i alla fall) in till alingsås för ett bowla med skovde (sätt två prickar över en rund bokstav och ni får en aning om varifrån hon är)
jag kom inte sist på bowlingen i alla fall, bara det är ett stort framsteg i min bowlingkarriär.. 
VILL SÄGA DET ATT SKOVDE VANN ÖVER THE KING... (bara så ni vet. förlusten var ganska nedbrytande för the king så SÄG INGET ABSOLUT INGET om ni träffar honom..)
drog hem till skovde, alingsås med dess högerregler, som man stenhårt följer och enkelriktade gator fram och tillbaka man kan allvarligt bli snurrig för mindre..
men kul hade vi.
det blev pizza och chokladpudding, bra mat!!

TISDAG.
Som vanligt är jag på skolan inne i vårgårda på förmiddagen, denna tisdagen var dock inte som någon vanlig tisdag, utan skolan hade besök av ny generations konsert team som presenterade julevangeliet på ett fräscht sätt. riktigt bra.
hem för att sen åka till borås, kollade i affärer, fick en snabb genomgång om hur jag hittar till olika saker, kan vara bra. jag och mitt lokalsinne i städer är inget bra alls..

tonår på kvällen, julavslutning som innehöll paketlek, (tro det eller ej, jag lyckades bara slå en jag skriver det igen EN sexa på hela omgången, surt, trots detta fick jag två paket, ni kan ju tänka lite på hur det gick till..)
ett av paketen var i alla fall:
en chokladkalender, bild kommer när jag hittat sladden, surt det där.
men den kommer, vänta bara.

sen kom KOPPEN och hälsade på mig.
på natten. roligt, tanken var att jag skulle ha hjälp henne att sy en maskeraddräkt men det blev prat, prat, prat julmust och pepparkakor för hela slanten istället och lite sömn, sen efter "äh vi sover i fem minuter till" som gick och blev 35 min, (wops) tog vi oss upp, frulle och sen var koppen tvungen att dra igen.
mer spontanbesök åt folket säger jag!!



och nu är det jobb, julmust och julmusik som gäller.
(gå nu inte och tro att jag känner julstämning, nepp det är just därför jag gör allt detta, för att komma i julstämning.)

vi hörs.
/MALiN.

Kommentarer
Postat av: Emelie

underbart kort;)



tack för en trevlig kväll! väldigt välbehövd!!



kramar

2008-12-08 @ 03:23:36
URL: http://miomymio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0