ekologiskt

var idag inne i vårgårda och skulle bland annat handla till kvällens tonår.
ekologiska produkter stod på inköpslistan.
och det är nästan sjukt hur många olika ekologiska produkter det finns av vissa livsmedel och hur få det finns av andra.
exempel: finns bara ett ekologiskt alternativ om man vill ha eko smör/margarin till att baka..
men vill man ha ekologiska havregryn så finns det ett flertal märken som erbjuder det.

okej kanske inte det bästa exemplet men du fattar vad jag menar..

Kommentarer
Postat av: sayan

så sant så sant. ibland kan jag nästan bli lite glad i hjärtat när jag ser så fort utvecklingen har gått - att det finns så många alternativ och att man s a t s a r på att producera ekologiska varor. ibland blir jag rädd och ledsen. jag menar - mer konsumtion = mer utnyttjande av världens resurser, daah. och ändå är mitt skafferi fullt med (eko-)varor. men det kanske kommer nåt gott ur det liksom, i längden. och visst är det som du säger, att det finns vissa matvaror i oändliga ekologiska former och märken medan det är torrt på andra områden. idag såg jag att knorr har färdig ekologisk soppa :)



och hur har dagen varit idag? puss

2008-11-11 @ 15:54:31
URL: http://sayurikikuchi.blogg.se/
Postat av: malin

faktiskt. har idag letat ekologisk philadelphiaost eller liknande. finns inte alls! så min morotskaka blev inte 100% eko ändå! du är fin du!

2008-11-12 @ 01:15:08
URL: http://malinlinnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0