I’d walk to you if I had no other way...

lördag morgon/förmiddag.
jag har sovit ca 6 timmar i natt och är konstigt nog bara lite trött. tror att denna dagen kommer gå bra.
igår såg jag halva förortsungar med ungdomarna här och sen såg vi, som är lite äldre Steamboy (tror i alla fall att den hette så) en animerad film, tror att det för den första animerade film som inte är tänkt som barnfilm som jag har sett.
 den va speciell. (kan bero på att jag var ganska trött redan innan vi ens började se den.) men jag kan säga så här, jag höll mig vaken HELA filmen.
bara det är stort.

och planeringen för nästa vecka är redan i full gång.
just nu är jag lite extra sugen på att ta ledigt på torsdag och åka upp till Stockholm.
men jag får se var det slutar, man kan ju kanske inte bara ta ledigt sådär (om jag inte jobbar lite extra på måndag istället.) som du märker ligger detta fortfarande på planeringsstadiet.

men tanken för den här dagen var från början att ta en lång sovmorgon (något som jag har haft problem med) visserligen vaknade jag vid halv tio (då kan den snabbtänkte och med gott minne räkna ut när jag gick och la mig..)
mor min ringde och sen kunde jag inte riktigt ligga kvar i sängen, så jag gick upp lite tidigare än vad jag kanske hade tänkt från början.
sen ska jag iväg till några och äta runt kl 13.. det blir bra det. dels trevligt med sällskap, och riktigt trevligt att få komma hem till just den här familjen, vi har pratat jättelänge om att vi ska äta, dock är det svårt att hitta tider och dagar som passar. men nu så
och sen slipper jag ju laga mat själv, det är ganska tråkigt i längden faktiskt..
(jag vill bo i kollektiv någon gång i mitt liv..)
och sen ska jag väl gå genom andakten till kvällens
BASAR
detta har jag varit lite smått nervös för i flera veckor så det är skönt att det snart är avklarat, men samtidigt ju närmare det kommer ju mer ökar pulsen.
men snälla, det kommer gå bra
 och gör det inte det har jag redan fått ett halvt löfte om att jag kan flytta till Värmland och jobba där..jag kan sova i soffan, tills vi får upp alla mina möbler..
visst låter det som om jag har koll på livet mitt.
OJA.
nej nu kanske jag ska ta tag i något.
det har blivit alldeles för lite pysslande för min del,.. jag borde ta tag i det..


Funderar du på min rubrik, vad det hade för sammanhang med själv inlägget?
det fanns inget sammanhang, jag är bara dålig på det här med att hitta på bra rubriker så jag tänkte att jag tar en halv låttext och så blir det som det blir...
textraden kommer för övrigt ifrån ett av mina favoritband just nu..
vill du veta vilket?
fortsätt ha koll på bloggen, så kommer det som MALIN tipsar...

Kommentarer
Postat av: sayan

oh, känner igen det där med sömnen på nåt vänster. mjo, när du sagt upp dig är du välkommen hit till de värmländska skogarna, jag kan väl kanske dela med mig av jobbet...



och steamboy är en anime som är sjukligt bra (enligt min mening och du vet ju varför) och nej, det är ingen barnfilm. anime. ingen barnfilm. :) puss



ps. planerna att besöka den kungliga hufvudstaden låter ju alldeles utmärkta..! hälsa hans majestät konungen från mig. när du ser honom.

2008-11-16 @ 17:26:29
URL: http://sayurikikuchi.blogg.se/
Postat av: MALIN

det verkar som om något konstigt har hänt..

jag får behålla jobbet, galet.

så då kanske jag stannar här..



det blir stockholm och jag ska minsann hälsa till konungen, något speciellt?

2008-11-17 @ 17:44:32
URL: http://malindarlings.blogg.se/
Postat av: Elin

Hurra för kollektivet!! Just löööv it!! =)

Snart enbo.. uschfyhemskatanke.. hur ska detta gå?

2008-11-18 @ 22:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0