och vi tänder första ljuset



Och så var det första advent.

vi har tänt första ljuset och nerräkningen mot julafton har börjat och jag inser hur kort tid det är kvar tills allt måste vara klart, så som julkort, julklappar, fix inför särna osv osv.
MEN
på något konstigt sätt så känner jag mig lugn och tänker jaja det ordnar väl sig...
så det blir säkert bra.

Gudstjänst idag, den var bra men jag missade totalt innehållet i predikan, kan ha varit för att jag 2 nätter i rad gått och lagt mig eller somnat vid 4-tiden och sedan gått upp ganska tidigt, det kan ha haft något med saken att göra,
men jag vet inte säkert...
Kyrkkaffe efter det, som dagen till ära innehöll lussebullar och pepparkakor.
(jag gillar kyrkkaffe)
Middag hemma hos församlingsmedlemmar
 lånade regnkläder för att sedan gå de 3 km hem till mig,
en promenad i regnet,
man borde vara ute och gå oftare när det regnar, för det är mysigt.. 
(fast jag vet att det är jobbigt för man blir blött och kall och sen måste man se till att alla kläder torkar,
MEN hursomhelst mysigt är det i alla fall)
väl hemma satte jag mig i soffan och har pysslat två julkort hitintills
 och tittar halvt om halvt på en film
"City of Angels"

tror inte att dagen kommer innehålla så mycket mer faktiskt.
ev drar jag mig in till Vårgårda för att handla lite, men jag vill egentligen inte det.
Utan jag tror att det kommer bli en kväll i soffan, med pyssel och filmtittande.
inget fel med det vill jag påpeka.

imorgon är det åter igen måndag.
ledighet.
kommer att tillbringas på ett 1.a dec fika.
(funderar på att gå upp tidigt och tända ett ljus och kolla på julkalendern...)
sedan tar jag och några vänner oss in till alingsås för att bowla, och fika
och prata ikapp tiden.
det blir grejer det.
dock en sak som jag funderar på är VARFÖR man måste se till att man trycker in så mycket som möjligt en måndag, eller en annan ledig dag.
man kan ju bli tröttare av mindre.

nej nu ska jag återgå till pysslandet och filmen.
/MALiN

TILL FRIDA:
Sannerligen ssk-barn är söta.
men nej jag har verkligen ingen aning om varför man blir så hiskligt trött när man är uppe halva natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0