tankar som finns i huvudet en måndag och andra dagar...

¤ Hur kul att det att göra runt, runt, runt, runt på en parkering och sladda?

Kanske roligare om man sitter i bilen eller rättare sagt bilarna, a-traktorerna mm mm, än om man sitter i huset bredvid och bara hör allting om och om igen.

(det tråkiga är att jag känner mig som en gammal tjurig tant som bara klagar)

Tror att en av a-traktorerna precis körde in i staketet utanför, det lät högt, och när jag tittade ut genom fönstret gick två killar ut och kollade på staketet och sen åkte de här ifrån illa kvickt.

Så man kan ju fundera på vad som hände.

Jag minns ju mycket väl hur a-traktorn ser ut så jag kan ju prata med dom nästa gång jag ser dom..


 ¤ Ska man inför ett köpstopp på kläder och bara köpa second hand kläder..

Bra för ekonomin, bra för miljön och roligt..


¤ Jag ska satsa på att börja läsa alla mina böcker,

Dock inte samtidigt (förståligt), men att läsa och kolla vad jag har för böcker och vad som är värt att ha kvar och vad man kan lämna vidare..


¤ många av oss som är kristna är för mjäkiga, om ni känner till uttrycket (om inte så betyder det typ mesig). Och det vill jag verkligen inte vara. Det handlar inte om att vara elak på något sätt, men att faktiskt säga ifrån när något är fel.

Jag tror att det är viktigt och något jag tänker och kämpar med.


¤ Hembakt är något jag gillar, och ska ta mig mer tid för..


¤ Mer pyssel åt folket.  Jag ska pyssla mer.


¤ Snart är det jul, vilket innebär att det snart blir julpynt, finns det julpynt i second hand affärer?

Eller rättare sagt finns det sånt julpynt som jag vill ha?

Ja det är det här och lite till som snurrar i min skalle, saker jag funderar på, saker jag vill göra och saker som bara finns där.
tänkte nog ta hand om disken och lite städning och sen ta och gå och lägga mig,

Sov gott.


Kommentarer
Postat av: malin

köpstopp is the shit. bra malin bra! tråkigt dock att secondhand är så fasligt dyrt i sthlm!

2008-11-25 @ 10:53:19
URL: http://malinlinnea.blogspot.com
Postat av: frida i

jag vill tänka o prata med dig mer malin.!

jag kommer o hälsar på snart!

2008-11-25 @ 20:12:14
Postat av: David

Jag vill bara lite kort säga att det faktiskt är väldigt kul att sladda med bilen! Det är något jag faktiskt borde göra mer! Fast det är ju det det där med att det inte är så miljövänligt, som hindrar mig lite grann...jaja, sladda lagom(och helst inte in i staket)!!

kram

2008-11-29 @ 20:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0