Tillsammans är man mindre ensam

njuter av en ledig (?) eller ja en halvledig kväll. jag envisas med att tro att jag kan göra minst 5 saker samtidigt...
i alla fall sitter jag och dricker kaffe, äter choklad, kollar på film "tillsammans är man mindre ensam", mailar,väntar på att telefonen ska ringa så att jag kan få några frågetecken att bli utropstecken istället, virkar där emellan och tänker på andakt till basaren,
det är ganska lagom för en  onsdagkväll såhär.
om man bara vill så hinner man med fruktansvärt mycket, det handlar om att jobba effektivt..

idag har jag insett hur kort tid det är kvar till jul. och det är så sjukt mycket som jag vill och ska hinna med innan dess.
¤ planera det ena och andra till särna.
¤ öva med dramagruppen
¤ göra julkort och skicka iväg dom
¤ pyssla och köpa julklappar
¤ basar
¤ julfestplanering
¤ julfest
¤ ledighet
osv osv
jag är inget bra på sånt här med lisor om sånt jag måste hinna med, jag blir bara stressad av sånt.
men jag har i alla fall en vecko-"att göra"- lista så jag kan komma ihåg allt jag ska göra i jobbet. det vore så hemskt att glömma något.

jag blev alldeles inspirerad till att skriva ett riktigt långt blogginlägg. men jag har egentligen ingen aning om vad jag ska skriva. så mycket har inte hänt idag eller denna vecka.
denna veckan har jag mest jobbat ändå. och det vill ni väl inte läsa om?


Kommentarer
Postat av: malin

listor listor listor vad gjorde man utan dessa listor?

2008-11-12 @ 19:00:16
URL: http://malinlinnea.blogspot.com
Postat av: MALIN

utan listor skulle mitt liv inte fungera.

om jag inte blir bättre på att komma ihåg saker får snart mina listor även innehålla

äta

sova

2008-11-12 @ 19:05:05
URL: http://malindarlings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0