underbara morgon

ibland kan jag inte gå upp ur sängen på morgonen. det är som om min kropp total vägrar. den vill inte.
detta inträffade denna morgon.
det konstiga är att jag vaknade av vad som verkar mig själv runt halv 8, och tyckte att  "nja det är lite tidigt, jag tänkte ju gå upp vid 8, jag ligger kvar" vilket jag också gjorde. men det var nog långt ifrån det smartaste jag har gjort på ett tag.
för när klockan slog 8 och väckarklockan gav ifrån sig sina ljuvliga toner gick det inte.. jag kom inte ur sängen. det var som om jag var totalt förlamad..
konstigt.
så där låg jag i sängen.. ett par minuter efter 9 kunde jag komma ur sängen.. bra.
så då TVINGADE jag ut mig själv på en morgonpromenad. inte heller överdrivet begåvat (men det är ju lätt att vara efterklok)

och nu sitter jag och äter lite. och måste komma igång med att jobba. det är mycket som ska göras idag.

men först ett boktips:
EN HIMMEL FÖR ELLIOTT skriven av Katarina Danielsson

jag vet inte riktig varför jag gillar den, för den är speciell men den fastnar.


"en bra bok fastnar.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0