Visingsö. Huvudstaden. Liljeholmen. Jönköping. HEM.

Mm. spännande rubrik. inte sant?!
det är en kort beskrivning om vad som hänt den senaste dagen i mitt liv.
det hela började med att vi, jag och Mikael satte oss i bilen min och körde till Gränna för att där ta färjan över till Visingsö, för att träffa Ida och sova över där.
efter vad som blev en alldeles för kort natt, satte vi oss åter på färjan för att ta oss till fastlandet och bilen.
Där tog resan mot Stockholm sin början på torsdagsmorgonen. vi åkte och åkte och åkte. vad som nästan kändes som en evighet.
stannade på en mack och restaurang för frukost..
inte illa det.
där va det halt och det kanske vi inte riktigt räknat med.. MEN det gick bra så ingen idé att oroa sig.. (än)
stockholm var som man kanske väntat sig. stort och mycket folk.
vi lämnade Ida, som skulle på intervju och fortsatte på drottninggatan.

där gick dock något snett och vi hamnade, ja vi vet inte riktigt hur, men sen va vi på stureplan (där det coola folket hänger)
precis samtidigt som vi tyckte att mat skulle vara helt okej..
eh.. inte så bra.
men efter lite letande, lite vilsekänsla och lite kartkontroll och gå fel, så hittade vi till slut tillbaka.
så det gick bra.
dock var det enda som införskaffades i stockholm, stämplar och en stämpeldyna.
hade kanske trott att det skulle bli lite mer men icke..
bra för ekonomin i alla fall..

Ida kom tillbaka efter vad vi tror är en lyckad intervju. och vi bestämde oss för att lämna stockholm för denna gång.
och troligtvis tar det ett bra tag innan vi åker tillbaka..
efter lite problem med pendeln, spårproblem som gjorde att pendeln inte gick dit vi trodde och hoppades.
även detta löste sig. efter lite frågor så satt vi där och helt plötsligt går pendeln hela vägen..
(detta fattar inte jag, går samma väg... men den ena går inte den andra går..)
bil till Liljeholmen för att överaska Hannah, mfl. eller för min del var det mest Hannah.
kärt återseende, fika och prat.
bilen körde senare vidare mot jönköping, där vi sov på olika platser.
jag besökte Karin. riktigt kul. 
åter igen blev det en natt som kanske kunde varit längre. och efter en morgon som till slut blev ganska stressig med tanke på att jag inte riktigt är den bästa på det här med att hålla koll på tider.
(vad är det som hänt med mig?)

men hur som helst åkte vi hem. det gick bra.
tack för det. 

Kommentarer
Postat av: frida i

malin, säger du att du varit i jkpg, utan att ens skicka så lite som ett sms till mig..?

2008-11-22 @ 18:09:19
Postat av: MALiN

förlåt.

men alltså tiden som jag var i jkpg.

jag kom dit vid 00.30.

sov och åkte direkt.

så jag trodde inte att det fanns tid att träffas ändå..

förlåt.



mår du bättre nu?

2008-11-23 @ 09:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0