godis

ibland undrar jag om man har något som kallas hjärna. och i så fall varför man inte kan använda den ordentligt.
idag kände jag mig lite seg och tänkte att en sockerkick, sen är jag på banan igen. oja. eller inte.
men godis det åt jag. i en sådan mängd att jag skäms. men så är det tyvärr.



tankarna på att leva som jag vill finns ständigt i mitt huvud.
är jag den jag vill vara?
varför vill jag vara si eller så?



en annan sak jag går och tänker på det är detta.
VARFÖR?
om jag säger att jag gillar att pyssla eller dansa. då antar folk att man är bra på det.
alltså bra så att alla andras pyssel verkar vara dagisinspirerat.
att säga att man gillar att dansa. det verkar vara samma sak som att säga "jag är jättebra på att dansa"
men det var väl inte det jag sa?
nej jag sa att jag gillar att dansa. nej till att starta en dansgrupp, nej till att dansa så andra ser.
jag gillar att  lyssna på musik och att då och då dansa till musiken. i min lägenhet där ingen ser och ingen bedömer.

pga detta kan jag ibland dra mig för att säga att jag gillar att göra saker, för då antar folk att man är näst intill proffs.
men jag gillar att dansa, jag gillar att pyssla, jag gillar att rita.
jag är inget proffs på något av det.
men jag gillar att göra det.
det gör att jag kan koppla av och tänka på annat.
så vi skippar alla förutfattade meningar om hur bra man är eller inte.

VAD GILLAR DU?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0