fredag och klädbyteri.

tiden går så fort nu för tiden. känns som om det var igår det var fredag sist, men tydligen så är det inte så.
ikväll är det premiär (för min del) för CAFÉ UPP&NER, känns mycket spännande ska jag säga.
men allt löser sig skulle jag nog också vilja säga.

jag vill uppmuntra till KLÄDBYTERI.
igår var jag inbjuden till detta fantastiska.
man tar med sig en kasse med kläder, accessoarer, skor eller likande, som man kanske inte kan ha längre eller bara har tröttnat på och inte använder.
sen lägger man allt i en stor hög (eller mindre beroende på vad det är för typ av kläder) och sen går man runt och kollar, provar och allt det och sen kommer det, (här finns det olika varianter men vi gjorde så här) vi drog lott om vem som fick börja och sen tar man ett klädesplagg i högen och nästas tur. sen till sist så tar man det man vill ha och resten lämnas till second hand, loppis eller likande.
massa bra, miljövänligt, billigt (för min del var det bara besinpengar dit som kostade något), roligt!!
så nu har jag lite nya kläder och blev av med lite som jag inte använde, FANTASTISKT!!

och nu ska vi snart ha bokbyteri.

allt detta är en bra idé som man gärna får ta och använda själv!!

see ya!!

Kommentarer
Postat av: frida i

bra grej!

har ju pratat mycket om de i nässjö men dlev aldrig av.

men snart så...

2008-09-05 @ 15:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0