förlåt mig

förlåt, detta är ett inlägg som aldrig borde skrivas, och risken är ganska stor att jag kommer ta bort detta när jag lugnat ner mig, men risken är nästan större att den kommer ligga kvar, just för att jag är så arg..

JAG ÄR ARG

på att dagens människa, inte kan göra något helhjärtat.
och inte hör av sig om det är något.

jag ska ta det från början.
det gäller vårt fredagscafé.
det har hänt ett antal ggr att jag fått sms, fem minuter innan cafét börjar,  från en av "ledarna" som sa "hej, jag kommer inte ikväll"
du kan själv inse att man inte har så mycket man kan göra då. jag menar de första ungdomarna hänger redan i kyrkan, så då är det bara till att dra på sig ett leende och köra vidare,
så jag har lärt mig, att det gäller att vara ute i tid.
så nu skickar jag varje vecka sms till mina "ledare" för att kolla vilka som ändå kan tänkas dyka upp på fredagen,
ännu viktigare de helger som jag är ledig (i värsta fall kan jag ha cafét själv, jag gillar det inte, men det går..)
men jaja, så denna helg.
jag skickar sms,
det är en som svarar att han kan (han är förövrigt den som har missat ett café max, verkligen en klippa, så jag är inte arg på honom...)
en annan svarar att hon inte bestämt sig, jag svarar att hon gärna får göra det snart, har fortfarande inte fått svar...
och den sista svarade idag, alltså nästan ett dygn senare.. och han kan inte för han ska iväg med scouterna..
så det är en helt godkänd anledning.
och det finns en till caféledare, men han gör sin praktik med mig just nu så han har ledig helg...

dock kan jag vara lite nyfiken på. om jag inte skickat detta sms. hade jag överhuvudtaget fått veta att  det bara var en som kunde komma? troligtvis inte.
eventuellt hade jag fått veta det runt kl 19 imorn kväll. alltså det hade varit på min lediga tid och jag hade inte haft en chans att fixa det.

så nu får vi helt enkelt ställa in vårt café.
surt, men jag menar, jag har tydligen rätt till min ledighet, så då måste jag ju kunna ha det.
dock känns det illa surt,.
och detta kommer uppta mina tankar hela helgen.
till hösten så är det mycket av detta som ska förändras.
jag har planer, tankar, funderingar och helt klart förändringar som SKA genomföras.

annars, ikväll har jag varit på mary kay party, gjorde av med lite pengar (eller jag har ju inte betalt än.,.) men jag tycker jag är värd det.

för övrigt har jag påbörjat ett nytt liv.
det du!!
mer om det någon annan gång!

nu så ska jag snart gå och lägga mig för att sova.
 imorgon sätter jag mig på tåget och tar mig till småland.
ska hitta på massa saker (bröllopsplanering (NEJ INTE MITT), träffa kompisar, förhoppningsvis träffa Lis (har inte sett henne på mer än ett halvår!), träffa familjen och fixa det ena och andra..)
sen är jag tillbaka här på måndag kväll.. tror jag i alla fall...

Kommentarer
Postat av: malin

åh så surt. du har rätt att vara arg. o skriva i din blogg, den är ju din blogg. saknar dig malin, verkligen.

2009-04-23 @ 23:54:14
URL: http://malinlinnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0