en måndag som så många andra...

ena stunden springer jag omkring i min lägenhet och packar upp läger/frizon/bröllops väskor,
andra sitter jag i soffan och bara stirrar.
Mina kläder är grå. Som jag känner mig.
Det har inte hänt något, jag känner mig bara inte på topp.
Det kan bero på att jag inte har "fått" sova ordentligt på en vecka.
Det kan ju vara så att man börjar bli äldre och inte klarar av att ha en oregelbunden sömn i längre perioder.
Och nu säger min kropp, "tack det räcker. Nu får du inte mer energi av mig. MALIN DU BEHÖVER VILA."
kanske den skriker.
Och det är därför jag nu ska vila.

Jag är inne på den näst sista veckan av ledighet..
Det är skönt! och samtidigt jobbigt.
Men som jag brukar säga allt löser sig.
Bara jag får sova, vila och tvätta all tvätt.

Hur har ni haft det den senaste tiden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0