The show must go on!

Jag har blivit för illa dålig på att blogga. Jag ska försöka bli bättre jag lovar!

Nu sitter jag på golvet i min lägenhet/stuga och lyssnar på Queen.
Ska strax iväg. Har lovat mig själv att kl 13:00 då ska jag åka. Annars blir det att jag bara sitter här. och det vill jag ju inte. Så nu ska det ske. Så det så.
Ska bege mig till alingsås för att köpa in lite grejer till cafét och till det däringa nyårslägret som jag snart åker på.
(en tonåring har berättat för mig att det är idag 17 dagar kvar.)

Och när detta inträffar (att någon har nedräkning till något) då minns jag:
När jag var mindre då hade jag nedräkning till allt möjlighet. Julafton, min födelsedag, till lördagen (lördagsgodis!), till 1 dec, sommarlov, jullov, sportlov osv
Men det har försvunnit.
Fy vad hemskt. Anledningen till att jag vet hur många dagar det är kvar till julafton är för att jag vet vad dagens datum är och med lätt matematik kan man räkna ut det.
Inte för att jag har en stor nedräkning i min almanacka eller en stor kryss-kalender på väggen.
Det är nästan så att man saknar det.

Och det faktum att man sitter ett helt lucia-tåg är är orolig för att lucian ska svimma eller tärnorna elda upp håret på varandra.
Jag vet inte om detta med att bli vuxen är något jag trivs med?
Men man är ju inte äldre än man känner sig. Så nu får det bli att gå ut och leta upp en vattenpöl och bli galet lycklig av att hoppa i den. (Jag vet att detta inträffar, eftersom jag senaste testade detta i oktober. dock är det ont om vattenpölar här nu...)

Hoppas du får en bra helg. Jag ska (som alltid) göra mitt bästa!


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Hej systeryster!

Hoppas alla inköp gick bra i Alingsås?

Själv sitter jag här o är inne på min 20:e vakna timme. Börjar bli riktigt trött o sliten.. kanske får bli en liiiten chokladbit om en stund för att piggna till lite. :)

Hoppas allt är fint med dej iallafall. Man blir vuxen oavsett man vill det eller inte, vissa förnekar det bara lite längre än andra. Vattenpölar är skoj, men själv har man haft solsken idag o en sväng va det uppe i hela 21 grader. Vattenpölarna är borta o tur e det eftersom vi springer omkring i tofflor mest hela dagen.

Hoppas att du har en chokladkalender, då kan du räkna ner. :) Krambanan

2009-12-11 @ 19:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0