HJÄLTAR

Jag är så imponerad och allvarligt faktiskt lite avis på de fantastiska människorna som förstår sig på bilar.
Min bil, eller rättare sagt den bilen som jag får låna när jag jobbar här, den mår inte så bra just nu.
så då pratade jag med en man från församlingen som är bilmekaniker och kan speciellt saab och har två saab 9000 så han kan väldigt mycket om just denna bil. (min bil: saab 9000)
så han lovade att han skulle kolla, det skulle bytas ett helt gäng lampor (ingen fara, jag har inte åkt utan att se, eller kört bil olagligt men det har varit en av två lampor som har varit sönder lite överallt...) så då kollade han på det, fixade det,

sen kommer nästan det roligaste,  när han säger "sen hörde jag att (kommer inte ihåg vad den heter)-oljenivån är låg så vi fyller på den.."

sen vet ni som har varit hos mig eller varit i närheten av min bil att den låter en hel del, och diagnosen blev: hela avgassystemet måste bytas ut.. kanske inte det roligaste jag hört (inte för att jag kommer vara tvungen att göra något, förutom att låta de ta hand om bilen de dagar det krävs att byta..) men som sagt det känns inte som det roligaste.
men så är det tydligen och då får man vara glad att de ändå tar tag i det

men det är något jag tänker att jag vill lära mig.
någondag...



Kommentarer
Postat av: sayan

åh.. bilar som krånglar - I love.

min bettan deluxe rullar som bara den (så ofta som jag nu kör den. jag menar sällan).

tack för ett ytterst fint samtal igår :)

puss

2009-01-14 @ 23:57:22
URL: http://sayurikikuchi.blogg.se/
Postat av: frida i

men malin, sånt behöver man inte lära sig, det är därför man skaffar man... :)

2009-01-17 @ 22:35:50
Postat av: MALiN

JAG ÄR EN SJÄLVSTÄNDIG UNG KVINNA,



jag vill också kunna sånt...

(och vad gör man i väntan på mannen i fråga?)

det är min fråga...

2009-01-18 @ 12:16:31
URL: http://malindarlings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0