söndag..

efter en natt som har inneburit för lite sömn, hade hoppats kunna sova längre denna morgon men så blev det inte.. mer om det strax

igår va det först stickcafé, jag har börjat på ett par sockor, dock är nog garnet totalt fel, MEN det är de första sockorna jag försöker mig på i mitt liv så det gör inte så mycket för just nu räknar jag inte med att de blir så bra..

efter det fortsatte jag och fyra till härifrån till Tåstorp för en countrykväll, en del av låtarna är ju fantastiska, och
LINEDANCE är vansinnigt roligt. det skulle jag gärna vilja dansa mer.. får se om det finns någon möjlighet till det..
dock var dansytan riktigt liten och det var många som dansade så det var småsteg som gällde och att man blev varm va bara förnamnet så jag va inte så fräsch..
när jag kom hem runt 23.40 så tyckte jag att "gå och lägga mig.. nej.. vi har ju inte förmiddagsgudstjänst så jag kan ju ta världens längsta sovmorgon (för en gångs skull...)" så jag drog igång datorn och en film "RENT" (som förövrigt går i bakgrunden nu också.. jag fullkomligt älskar musiken.. den är underbar!)
och sen runt 2-tiden var ett samtal med Sayuri via skype en självklarhet.. varför inte liksom?
till slut enades vi om att sömn kan vara bra, jag skulle bara se klart filmen.
det gjorde jag.. åh den är underbar!
så kom jag till slut i säng, runt halv 3, 3-tiden någongång..
dock måste jag bara halvsovit, ni vet när man somnar, vaknar, somnar och inte ens vet om att man sovit, fast man borde ha gjort det för man kan inte ha varit vaken så länge.. (känner du igen dig eller är jag ensam om detta?)
hur som helst innan jag somnade ordentligt var nog kl tjugo i 6, jag sov till 9 då jag vaknade, och när jag va vaken fick jag ett sms, jag svarade och då ringde telefonen.. ibland kan jag bli lite halv irriterad när folk ringer så tidigt, men bara jag tänker efter så är det ju ganska uppenbart att den personen inte visste att jag sovit skitdåligt... så ingen anledning att bli sur.. om man bara tänker efter..
hur som helst återvände jag till sängen och låg och halvsov (som jag beskrev innan) till halv 12 då det helt enkelt var omöjligt att ligga kvar. och vad gjorde jag då?
jo jag åt frukost, satte igång RENT, bara för musiken (ja det kanske är lättare att bara köpa filmmusiken, men jag har inte kommit så långt än...)
sitter vid datorn, läser genom andra bloggar, tänkte skriva lite själv.
annars har jag lite små ångest över ett telefonsamtal som jag måste ringa...
och hur jag ska göra ikväll.. Jag har bönegrupp och det är kvällsgudstjänst här..
det är även det nästa vecka och det hade jag missat och eftersom jag ska besöka herr tandläkare så tänkte jag, "bra jag åker redan på söndagkvällen, för jag har ju troligtvis inget annat för mig ändå..."
men då kommer jag missa två gudstjänster då jag egentligen ska jobba..
MEN jag tror att jag har/hinner gjort/göra mina timmar i vilket fall.. så egentligen är det ingen fara, och eftersom vi bara kör bönegrupp varannan vecka blir det en månad mellan gångerna och det är ju ganska länge.
jaja, får se hur det bli!

EN HELT ANNAN SAK:
igår blev jag glad då en av  mina vänner sa att han va lite ledsen för att han inte ringt och frågat om jag ville följa med på lite saker (jag tror att han känner lite ansvar för mig, bara för jag har flyttat hit.. snällt!)
och han lovade att han skulle höra av sig om de hittade på något, och då fråga om jag ville hänga med!
då blev jag glad!

nepp nu ska jag snart iväg och käka middag för att komma hem för att lägga mig i soffan och försöka ta det lugnt..
kanske sova en stund.. det hade inte varit helt fel det inte..
see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0