mål, mening och riktning

det är vad jag sitter och funderar och skriver om just nu.
vi har varje termin en uppstart samling med alla ledare i våra olika verksamhetsgrupper (oj, var har jag lärt mig såna ord?)
dock är jag på annan ort, även kallat ledig då, men jag har den som har ansvaret för att någonting "vettigt" blir sagt.
(hur jag nu ska lyckas med det, det är en annan fråga som ett senare blogginlägg kommer ta upp, NOT)
men jag har kommit fram till att något som man saknar kan vara en målsättning.
Man har egentligen ingen gemensam uttalad mening om varför man håller igång med scout, tonår eller liknande, varje vecka. Utan man bara kommer och gör det man brukar göra.. Det finns säkert mål, men det är mer enskilda.
Därför ska vi prata om mål, mening och hur man kommer dit!

Dock är det en svår avvägning om hur man ska skriva. Eftersom jag själv inte kommer vara med så är det viktigt att jag är tydlig, med vad jag menar. MEN inte för dömande, eller hur jag ska beskriva vad jag menar. För jag vill ju att de ska bli inspirerade, inte avskräckta.. (hjälp, kom med förslag vett'ja!)

mmm det är spännande detta!
verkligen!

Om du missat det så är det cykelfestival i vårgårda nu!

(nu har jag gjort mitt, lite reklam, mer blir det inte!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0