jag hade en plan..

... för vad jag skulle göra denna lediga fantastiska måndagen.
planen var:
¤ ut och gå i det vackra vårvädret..
¤ Åka till vårgårda och inhandla det sista till..
¤ baka bullar.. (för första gången i mitt liv, utan hjälp av mor min..)
¤ städa
¤ sy klänning.
¤ skriva och vara duktig
¤ städa
mm mm

nu sitter jag i soffan.
det började bra jag gick upp och tog sedan en promenad. (det är så vackert ute, vår, snödropparna har kommit upp utanför kyrkan och allt är så fint när solen lyser)
sen kom jag tillbaka,. huvudet känns så där härligt långt borta, näsan är igentäppt så andning blir ett problem, magen gör ont, eller hela kroppen gör ont.. feber känns nu mer som en vardag...

så resten av dagen kommer spenderas i soffan. sittandes med datorn framför mig..
men det är bra, för jag har en hel hög med saker som jag ska ta tag i (som kräver en dator alltså..)
får se om det blir något mer.
kanske blir en film.
kanske lite sömn.
men allt det dära om bullbak känns som en avlägsen dröm..
på tal om drömmar.
drömde så mycket sjukt i natt (bland annat att jag var fyrling, alltså "tvilling" med tre till som bara dök upp sådär.. mycket spännande.. nej, snarare läskigt) (kan det bero på feber kanske?)
men nej. nu återgår jag till skrivandet och allt annat som ska göras.
vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0