ord jag gillar

undantag.

det är ett ord jag gillar.
eller känslan som det orden frambringar.

som nu, nu sitter jag i sängen med datorn framför mig.
något som jag egentligen har lovat mig själv att inte göra.
i sängen sover man, eller möjligtvis ligger och läser eller ser film, men man sitter inte och bloggar i sängen.
samtidigt som det känns som en sån där lyxgrej man gör
"sitter i sängen och skriver detta, ska strax krypa ner under täcket och sova"
 det låter löjligt, men samtidigt, ganska lyxigt att ha det så,
men idag är ett undantag, hade egentligen inte tänkt att ha på datorn alls, kom upp till lägenheten runt 21:30 och planen var väl inte att hamna här.
men hur som helst, så blev det. kände det där konstiga suget efter att blogga, och det har jag inte alltid, så man får passa på när det inträffar.

Är någon nyfiken har jag fortfarande ont i min högra fot (både i tån och foten som sådan..)

men undantag, kommer ni ihåg när ni var mindre och fick godis på en annan dag än lördag, och mamma eller pappa sa, "men detta är ett undantag"
kan man annat än gilla det?

jag vet att du säkert kommer på cirka 500 saker med undantag som du inte gillar, men jag får ändå oftast en positiv känsla av "UNDANTAG"


annars. livet går på i 250, minst.
men jag gillar det och av en konstig anledning så hinner jag tänka på annat också, och jag försöker göra upp med saker, som jag för länge sen borde lämnat bakom mig, men på något konstigt vis hänger kvar..


Imorgon ska jag vara duktig och tvätta. det är nödvändigt ibland.

en helt annan sak, jag har möblerat om mitt sovrum. tycker att det blev bra.
det var en impuls grej, som tog lite längre tid än planerat och är kanske helt genomtänkt,
men måste allt man gör vara genomtänkt?

imorgon och resten av helgen kommer vara fullt upp, men tid för att blogga kanske jag har..
får se

plus att jag ska ta tag i pysslandet, så det kommer in lite mer sånt här... lovar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0