en dansant historia


Jag började dansa, "på riktigt" (eller vad jag ska kalla det, i en grupp) när jag var 11 år. och så höll jag på och dansa.

När jag sen inte kunde/ville fortsätta i den gruppen, så blev jag istället dansledare för allt från 6-åringar till och med 13-åringar, så jag fortsatte med dansen. Och jag och min vän "hittade" på små danser. Skulle man vilja så skulle man istället för att säga hitta på, att vi koreograferade (kan det heta så?) danser.

Sen tog jag studenten.

Jag började bibelskola. och helt plötsligt så fanns det inte utrymme för dansen på samma sätt. Eller det ska erkännas. Ibland gick jag till mitt rum, drog igång en härlig låt och dansade tills jag hade ont i fötterna. och det hände ju att vi dansade på en och annan fest... härliga bibelskole fester!

Jag åkte till Sunne och gjorde praktik. Jag och Sayan dansade dansmatta, dansade hemma, jag gick på något danspass. Annars var det som liknade dans mest då jag gick på "stepup-pass", tror dock inte att det räknas som dans. eller det är klart. även här dansades det väl under något möte, men inte mycket.

Sen blev jag ungdomsledare. ställde mig i kö på en dansskola. Men fick ingen plats.
Jobbade ett år. dansade sällan. tiden mellan gångerna jag dansade i lägenheten blev längre och längre.
ett helt år gick. Sen fick jag ett mail. om att det fanns en plats på dansskolan!

jag tackade JA!

och ikväll sätter det igång. Ikväll börjat jag åter igen dansa i en grupp.
Jag ser fram emot detta.

Till sist vill jag citera en sak som (tro det eller ej, med det är sanning!) står i ett av mina linnen:


"dance is the song of the body"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0