jag känner mig så konstig

just nu längtar jag efter att lära mig saker.
Jag var i skolan idag. som jag alltid är på tisdagar.
Jag är kamratstödjare på högstadieskolan.
Och jag blev nästan lite avundssjuk på alla dessa ungdomar som får gå till skolan varje dag och bara lära sig saker.
De tyckte jag var konstig som sa så.
och hade jag sagt så till mig själv när jag gick på högstadiet hade jag verkligt tänkt samma sak.
men nu när det ändå, i mina ögon, var ett bra tag sen jag satt och lärde mig saker på det sättet.
så är jag bra sugen på det.
och man är aldrig för gammal för att lära sig saker.
och i mitt jobb, kan man lära sig massor.
så nu sitter jag och förbereder mig inför en gudstjänst, genom att läsa en bok som heter
"Byggstenar för gudstjänst"
den är intressant och trots att jag bara har läst 16 sidor, så har den redan gett jättemycket.

Jag sitter vid mitt köksbord, utanför mitt köksfönster så ser jag träd. Träd, som till hälften fortfarande är gröna. men som också har börjat ändra färg.
Jag ser gröna, gula, orange och röda löv. och det är så vackert.
HÖSTEN är sannerligen vacker.
och det ger mig inspiration!

Själv är jag inte så färgglad.
men jag försöker, därför har jag rött nagellack! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0