MALiN TiPSAR

om...

RSS.

Jag vet inte hur det är med er?
om ni följer många bloggar och tycker att det är jobbigt att gå in på ALLA bloggar och kolla om de har uppdaterat?
Jag tycker det! att det är jobbigt alltså,
jag försöker följa (skrämmande många) cirka 30 bloggar.
och skulle jag gå in på alla, varje dag, då skulle den siffran snabbt sjunka till 3 kanske...

men då finns det en liten påhittig uppfinning som kallas RSS, vet ni vad det är?
Man kan få alla bloggar samlade i en liten grupp som hamnar typ under favoriter och så bara trycker man på "uppdatera" och om bloggen ifråga har blivit uppdaterad sen sist man var inne så syns det.

Denna RSS-symbol ser ut så här

och den brukar antingen finnas i marginalen på bloggen, eller i verktygsfältet...
det är bara att klicka och följa anvisningarna!

 

(var detta svårt att förstå?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0