Långfredagen

Igår var 1 april. Blev du lurad?
Jag blev det inte. Kan vara för att jag inte träffade så mycket folk igår. Det kan ju verkligen vara en av anledningarna. Eller att jag är så himla bra på att avslöja folk. ;) Eller inte..
Hur som helst. Idag är det Långfredagen, den har jag inlett med att gå på gudstjänst. I en kyrka där jag aldrig varit tidigare. Det var en ny upplevelse. Kyrkan (en svenska kyrkan) var lågt i tak, i alla fall i förhållande till andra kyrkor. Och hade ljusblått trätak, med stjärnor.. Spännande. Helt klart annorlunda mot tidigare kyrkor som jag varit i.
Är det någon som har en förklaring till varför? Så hör av er!
Annars sitter jag nu och skriver på min predikan. (Ja det är sant, jag ska predika!)
Jag som alltid har sagt och tycker mig jobba bäst under press, gärna tidspress. Har faktiskt börjat i tid.
Dock tror jag att det är den anledningen som gör att det går lite trögt. Jag är van vid att behöva sitta i sista stund. Och det är då jag är bäst, MEN det är dags att ändra på det!
Senare ikväll är det café! Det blir fint!
Ha det!
/M

Kommentarer
Postat av: linnet

åh kolla vilken fin profilbild du har :)

2010-04-03 @ 22:59:05
URL: http://lineak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0