olika eller lika?

Du och jag.
Är vi lika eller olika?
Det beror på, skulle du kanske svara.
och det är ju helt sant.
Men är vi lika på detta sätt:
Vi har alldeles för många tröjor i vår ägo, men ändå inget som man kan ha?
Vi skulle vilja slänga, rensa, ge bort, men så fort vi står där, med den dära tröjan som man inte använt så många gånger (kanske för att man har den i två andra färger också??) men som man inte kan med att slänga/ge bort, för just det, men har ju inte använt den så många gånger och jag skulle garanterat "behöva" den om jag gav bort den.
är vi lika?
om vi är olika. fy vad bra! för tänk om alla var som jag i denna värld, det hade inte varit trevligt.
Men här är ett exempel på vad man kan göra med sådana tröjor, som man inte använder, men inte riktigt kan med att ge bort,
Här får ni även se "Gudrun" - det är min nya provdocka (som man kan ändra mått och liknande på, vad heter en sån?) "Henne" fyndade jag på hjulet denna vecka, för ynka 300 riksdaler!
-Bra gjort, Malin!
- Tack, Malin!
Vad jag gjort?
Jo, jag har tagit en massa knappar och sytt på!
(Visst är det fint att det är likadana tröjor, bara olika färger...)
Du behöver:
en tröja
knappar
nål
sytråd
(kunna hur man syr i en knapp..)
LYCKA TILL!

Kommentarer
Postat av: Maaaaaalin

Åh så duktig du är! Och åh så mycket jag också vill ha en Gudrun! Om du vill får du gärna fynda en åt mig också! Gillar verkligen den sista, tack för inspirationen Malin, TACK!

2010-04-18 @ 09:18:16
URL: http://malinlinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0