en hyllning till listorna!

Jag vet inte hur ditt huvud fungerar, när du kommer på något?
Mitt huvud kommer ständigt på saker som jag vill göra. Dock är det lika bra på att komma på som att glömma bort, det är ju inte så bra. (minnesträning - oja!)
därför finns det en så enkel men så underbar sak som underlättar livet för mig.
Det kallas:
LISTOR
Saker att göra, musik att lyssna på, inköpslistor, ja, listan på vad man kan skriva listor om kan göras lång. men det är väl inte så kul att läsa om listor i listform.
men anledningen till att jag vill ge en hyllning till detta fantastiska fenomen är just att det underlättar (och att jag skriver en ny lista i (nästan) detta nu.)

ett litet urval av mina listor, som oftast finns att finna i min almanacka eller en skrivbok, som jag nästan aldrig går utan, eller på lappar som man kan hitta lite här och var.
Hur som helst här är dom:
¤ saker att göra under 2010
¤ filmer jag vill se

¤ musik att lyssna på
¤ att göra denna vecka

¤ saker jag vill lära mig
¤ vad händer i sommar?

Som sagt, ett litet urval. Och det finns plats för fler listor!

har du listor? på vad?
berätta!


Kommentarer
Postat av: malin

ohyes. men det vet du ju. dagligen min todotoday-lista. mkt fint! puss

2010-03-03 @ 00:08:06
URL: http://malinlinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0