ett inlägg som passar alla

redan innan jag ens börjar skriva detta inlägg vet jag var det kommer sluta. och här borde jag stanna och inse att det inte är så vidare smart att sitta och skriva inlägg runt kl 23:30.
man tycker att en tjej i min ålder som ända har bloggat på ett eller annat sätt i snart 2 år borde fatta bättre.
men icke.

idag har jag varit och ätit julmat.
har man precis haft någon form av magsjuka så är tanken på mat inte så speciellt lockande.
speciellt inte julmat.
men idag var sista gången för denna gång som jag åt julmat.
för åt det gjorde jag,
men ska sanningen fram var det ett par gånger jag oroade mig för att den skulle vända och komma tillbaka ut på ett otroligt otrevligt sätt. och det kändes inte så mysigt att sitta runt ett borde med 20 andra människor och ha denna känsla.. kan ju vara bra för någon att veta menar jag.

och en annan sak om julmat.
det är hur galet vad vi trycker i oss. en tanke på barnen i ett avlägset land som ska vara glada om de får äta en gång om dagen, och så sitter jag här och mår illa av tanken på all mat.. det känns så lustigt (inte lustigt som i "haha" utan mer som konstigt)

Hur som helst.

ikväll när jag kom hem så ser jag att lägenheten är städad. verkligen tipptopp, mina julsaker står fint i en hög och väntas på att packas ner. (det är nu gjort!)
och på bordet ligger en lapp som säger att allt är städat. och för min del är det bara disken som ska göras.
tack Frida!
hon är sannerligen en pärla.


nu ska jag sova för imorgon kommer det folk hit och då ska det planeras! jejj!

Ha det fint och sov gott.

MALINDARLING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0