sjukis!

Jag sitter i soffan.
Är för första gången i mitt liv (eller kanske andra) sjukskriven.
jo du läste rätt, Malin som aldrig missar jobbet är sjuk. eller rättare sagt så sjuk att hon inte kan gå till jobbet.

Det hela började natten tills igår, eller kanske rättare sagt söndags kvällen, då jag kände mig lite lätt illamående, men tänkte inte så himla mycket på det.
kunde inte somna och sov inget på hela natten. istället valde min mage att vända utochin på sig själv.
det är inget intressant att läsa om så jag skriver inget mer om det.
men detta resulterade i att jag spenderade hela måndagen i ett tillstånd som kan beskrivas som väldigt frånvarande, låg i sängen och sov, var vaken, sov...
och så fort jag lyckades ta mig upp ut sängen, för att besöka toaletten eller dyl så snurrade världen och jag blev totalt utmattad och jag var tvungen att lägga mig och ligga i nästan 1,5 timme innan jag kände att krafterna var på väg tillbaka.
natten tills idag lyckades jag sova hela natten, i alla fall har jag inga minnen av att jag vaknade någon gång..

men dagen idag spenderas i ett väldigt lugnt tempo. jag orkar inte med några stora saker, så jag återfinns i soffan och på tv:n rullar NCIS. (sjukt bra!)
och nu så ska jag försöka äta lite... man behöver ju det..

så nu verkar det som om jag för första gången på ett oändligt antal år har drabbats av maginfluensa, dock hoppas jag att det dröjer ännu längre tills jag återser den, om jag ens måste det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0