favorit i repris

idag blir det lite av en favorit i repris. Nämligen Raggmunkar.

jag brukar göra det när jag inte orkar laga något annat.


(bilderna är inte från idag, ja sa ju favorit i repris!)

Receptet har jag tagit från min  gamla hemkunskapsbok (alltså jag har inte hittat på det själv!)


RAGGMUNKAR - för 2 personer

Ingredienser:
1 dl vetemjöl
3 krm salt
1 ägg
2,5 dl mjölk
4 stora potatisar
2 msk margarin

Vispa samman mjöl, salt och 1 dl mjölk till en "klimpfri" smet.
Tillsätt ägget och resten av mjölken (1,5 dl).
Skala och riv potatisen, blanda ner den i smeten (gör detta strax före gräddningen, annars blir potatisen mörk..)
Smält margarinet och häll ner i smeten.
Stek som du steker pannkakor!

ÄT & NJUT!

Jag äter raggmunkarna tillsammans med lingonsylt, men man kan ha nästan vad som helst till!

LYCKA TILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0