fixarsöndag


idag är det söndag!
Idag har Åsa och Åslög namnsdag.
idag är det förhållandevis fint väder.
idag har jag varit på gudstjänst och intagit både kyrkkaffe OCH kyrklunch (+ fått med mig en matlåda hem!)
sen kom jag hem, lite övertygad om att jag inte skulle orka göra något (igår var jag nämligen på bröllop, Frida och Kiffan gifte sig! fantastiskt fint och vackert, roligt och kort sagt bra!)
men icke, Malin fylls ibland (väldigt sällan) av känslan "Nej här kan jag inte sitta nu måste jag göra något" - vilket resulterade i att sovrummet blev upprensat, man kan säga att sovrummet är det rum som har varit längst ner på min "prio-lista" så nu va det dags,
så sagt och gjort,sovrummet blev rensat och städat!
sedan fortsatte jag med städningen,
bilen,
i alla fall bilens eller Sveas insida (min bil kallas för Svea!) så det blev dammat, dammsugit och putsning. så nu är hon så fin så fin, i alla fall inuti!
utsidan får jag ta en annan dag.
och nu sitter jag här.. och funderar över vad nästa steg ska bli, ska jag fixa gardinerna (som jag pratat en evighet om att jag ska fixa) eller ska jag ta lite fika och fylla på energiförrådet. eller något helt annat?
sen till kvällen tror jag att det blir en kväll hemma i soffan.
för imorn är det pysselmåndag! riktigt vad det innebär. det vet jag inte än.
men pyssel ska det bli!
hoppas du har en fin söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0