förkyld?

vårförkylning, sommarförkylningen och så kommer till slut även höstförkylningen.
och jag tror att det är den jag känner av,
halsont
hosta
näsan är speciell som vanligt
huvudvärk
och något som skulle kunna likna feber, men helt säker är jag inte.
varför kommer dessa?
visserligen kan jag förstå att jag är sjuk nu, med tanke på att jag har varit på tältmöten de senaste två veckorna och  suttit och frusit på nästan alla möten, så det är kanske inte jättekonstigt, men det är ju inget man vill ha, även om man vet orsaken.
den skulle inte ha kommit mer olägligt. för denna vecka är fullbokad. men så är det - det kommer bli bra.
jag får bara se till att gå och lägga mig i tid, ta en liten sovmorgon när det går, så jag får tillräckligt med sömn i alla fall. få i mig mycket c-vitamin, hålla mig varm och...
ja, har du några bra huskurer för att snabbt tillfriskna från en förkylning?
känn dig fri att dela med dig av dessa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0